woensdag 13 oktober 2010


Als ich im Jahr 2004 kurz vor dem Tsunami nach Nepal ging, war ich völlig von meiner Umwelt indoktriniert. Ich wusste, westliche Marken für alle meine Utensilien oder Nahrungsmittel. Auch die Busse, die mich hierher transportierten in den Niederlanden hatten eine bekannte Marke für mich. Meine Welt war durch die Marke definiert. Man kann alle sagen über die Amerikaner, aber eins ist sicher. Selbstspot haben sie im Überfluss...

Toen ik in 2004 kort voor de tsunami naar Nepal ging was ik compleet geïndoctrineerd door mijn leefomgeving. Ik kende westere merken voor al mijn gebruiksvoorwerpen of eten. Zelfs de bussen die mij vervoerden hier in Nederland hadden een voor mij bekend merk. Mijn wereld was bepaald door dat merk. Je kunt alles over Amerikanen zeggen, maar één ding is zeker. Zelfspot hebben ze in overvloed...

Geen opmerkingen: